Wednesday, October 10, 2012

aku semakin berani

Aku semakin berani??

Yaaa, aku semakin berani...semakin berani mengeluarkan suara dan pendapat dalam soal membuat keputusan..( bermonolog : berani kau ya..)

Aku diselubungi dengan pendapat dari sebelah pihak yang mahukan aku lupakan saja hajat untuk pergi kemana-mana, tetap berada disini.. tapi aku tetappp berani mahu bergerak kemana-mana dan tak mahu dok selamanya disini (ehmmm...tak bergerak-gerak)... tapi berani ku bukan biadap, cuma tegas... semoga Allah melembutkan hatinya.

Aku juga semakin berani untuk memberi keyakinan kepadanya. Supaya jelas dan faham kehendakku, aku bersungguh-sungguh meyakinkannya atas keputusan dan matlamat tujuanku.

Apa, aku tidak menghormatinya? Aku rasakan tidak...aku hanya mahukan agar dia mengerti persediaanku dan menyokongku dari arah mana sekalipun...

Atau aku mahukan kebebasan? Aku rasakan juga tidak...aku mahukan berdikari dan mencari pelajaran...

Apa aku yakin disebalik keberanianku bertindak sebegitu akan dipermudahkan urusannya? Aku fikirkan, meletakkan sepenuh tawakal kepada Allah agar segalanya dipermudahkan dan aku bukan mahu menentang keputusannya...

Apa aku sudah fikir masak-masak? Masak tak masak, aku pergi bukan untuk selamanya, buat seketika waktu hanya mahu timba pengalaman...selebihnya, urusan Ilahi...

Meletakkan emosional yang tinggi jauh-jauh dan sentiasa bersikap positif, aku mahukan dalam ketegasan ada kelembutan yang boleh aku sampaikan padanya...moga-moga dia mengerti...

Ya Allah, sayangilah mereka sepertimana mereka menyanyangiku sejak dari kecil lagi...
ameen ya Allah!


Apakah dia relakan ku pergi (Question Mark)


Andai aku tersilap langkah, apa yang aku ingin katakan? Maafin aku yaa...




No comments: