Sunday, June 19, 2011

Apakah Benar Perbuatanku Ini...??



Tanggal 19 hari bulan 6, adalah sambutan hari bapa sedunia...
Malam tue, selepas solat maghrib, mahu meneruskan dengan bacaan al-Quran...selepas jer bacaan ......auzubillahiminashaitannirrojim.......
terus, handset berbunyi...tandanya ada 1 message dr seseorang...saya pun lantas membuka fon, dan dilihat message dr adik tercinta....

"akak, x wish happy father's dah pada ayah ker..."

Saya tergamam.....benda tue pernah terlintas di hati untuk meluahkan, tapi tiba-tiba terhenti....merasakan perlukah aku melafazkan kalimah itu???

" hemm...xder....aku rasa xperlu kot...kim salam kat ayah, katakan, hanya doa saje yang aku boleh sampaikan....."   

Lepas je sent, air mata saya jatuh berjujuran....saya xtahu...apakah benar perbuatan saya itu??? walaupun tahu, ada sesetengah mengatakan ia tidak salah disambut, asalkan tidak melanggar dengan syariat...

....Maafkan anak ini wahai ayahku, jikalau kalimah itu yang ditunggu oleh ayah, dengarlah, setiap hari anak ini sentiasa menyebut nama ayah dalam doa nyer....besarnya jasa ayah dalam membesarkan anak ini, penuh kesabaran, keperitan dan kepayahan....moga2....Allah melimpah luahkan rezeki dan rahmat-Nya pada ayah, dunia dan ahirat....

SALAM SAYANG DARI ANAK UNTUK AYAH....MANSOR BIN IDRIS

No comments: