Thursday, September 13, 2012

Saya Tersenyum Melihatnya...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Penyayang...salam dan selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad saw dan keluarganya...

Tatkala melihat benda ini, saya tersenyum... :))


Alangkah hebatnya orang yang mampu berfikiran sebegini. Lebih-lebih lagi, alangkah bagusnya kalau kita dapat manfaatkan sesuatu yang dikurniakan Allah pada kita dengan sebaik-baiknya. (sebenarnya, kat tepi kawasan tue ada makcik-makcik majlis perbandaran...mereka berhenti berehat melepaskan penat...tue yang sempat snap gambar tue).. Ehmmm, walaupun nampaknya tidaklah berapa cantik,serabut jer nampaknya, tapi cukup menarik perhatian saya. Boleh dikatakan pertama kali saya melihat kepelbagaian barang-barang dalam troli baby ni.

Tak pelah, apa yang nak saya katakan disini, saya nak analogikan gambar di atas dengan kurniaan Tuhan.  Tidak Allah jadikan sesuatu itu sia-sia. Bagaimana kita menggunakannya, gunakanlah dengan semanfaat yang boleh. Lihat saja pada gambar itu, troli yang selalunya digunakan untuk membawa baby, tapi kali ini dipelbagaikan kegunaannya. Walaupun nampaknya semua hasil tangan manusia, tapi itu semua kurniaan nikmat dari Allah swt.

.....waallu'alam..... 


No comments: