Sunday, April 1, 2012

[[[[MyGMJ, 2012]]]]

Bismillahirrohmanirrohim....

Tanggal 30 March 1976, adalah hari sambutan seluruh dunia, bagi memperingati bumi Palestine, yang merupakan titik permulaan rampasan tanah Palestine oleh rejim Zionis laktanullah...Ia juga dikenali sebagai "Hari Tanah Palestine", yang harus diingati dan dihayati oleh umat Islam khususnya...

So, atas sifat keprihatinan, kemanusian, dan nilai keIslaman, rakyat Malaysia telah bersatu-padu, tampil ke hadapan dari pelbagai NGOs, badan2 sukarelawan untuk bersama-sama menyuarakan isi hati, membantah, SEKEARS-KERASNYA perbuatan rejim Zionis terhadap rakyat Palestine.

MyGMJ, Global March to Jurusalem, telah dilancarkan bagi menyampaikan suara bantahan rakyat Malaysia dan seluruh rakyat dunia, menentang kezaliman Israel terhadap Palestine. Mereka ke Palestine, membawa message, menyatakan:

"KAMI (seluruh dunia), membenci, menentang Israel, dan mahukan penindasan, peperangan, penjajahan, serta kezaliman DIHENTIKAN ke atas rakyat Palestine. Dan KAMI, TIDAK AKAN membiarkan Palestine menanggung penderitaan keseorangan dalam menghadapi musuh Islam itu".

Maka, marilah kita sama-sama mendoakan perjalanan mereka ke Jrusalem berjalan dengan lancar dan diberkati Allah swt...Palestine tak mintak kita bersama-sama mengangkat senjata menentang musuh laknatullah itu, tapi apa yang mereka mahukan dari kita, BERDOA untuk mereka, memberi kemenangan kepada umat Islam memerangi pihak musuh Islam. Kerana DOA itu "Senjata Umat Islam".....  

Waallahu'alam....

No comments: